Ozdravný pobyt

PŘIHLÁŠKA KE STAŽENÍ

Zajímá Vás, jak to na takovém pobytu vypadá?

Podívejte se na ozdravné pobyty z předešlých let :)

REPORT Z OZDRAVNÉHO POBYTU

"VÝPRAVA DO POHÁDKOVÉHO SVĚTA"

vecernicek.jpgNa dlouho plánovanou pohádkovou výpravu vyjely děti ze třídy Kytiček 23. května 2016. Tentokrát jsme Kytlici vyměnili za krásnou „roubenku“ na samém okraji Tiských skal a ve skalách jsme zůstali až do 27. května. V Turistické chatě se o nás starala rodina Špůrova jak o malé princea princezny. Za to jim patří velké dík“.

Na místo nás dovezli rodiče nadšené a natěšené a ještě než se s námi rozloučili na čtyři dny, pomohli nám vybalit kufry v našich nových pokojíčcích. Než jsme se pořádně rozkoukali po penzionu a okolí už tu byl oběd. Měli jsme výbornou houbovou polévku, knedlíčky s masíčkem a domácím zelím a čokoládovou zmrzlinu, která nás všechny moc potěšila. Chvilku jsme si odpočinuli a běželi do skal. Byli jsme úplní horolezci. Kdyby nás viděli maminky, tak by si hned oddechly, některé se o nás totiž moc bály. My však zdolali vše, a když jsme upadli, tak to bylo téměř vždy na rovině. Do skal jsme chtěli každý den a tak se nám během týdne povedlo prošmejdit všechny tajné uličky, okénka ve skalách, jeskyně a ujít 21 km v hlavních trasách, ale věřte, že jsme jistě jednou tolik naběhali „okolo“.

Během týdne jsme však vedle výprav do skal a hledání pohádkových postaviček, stopování skřítků až do Ostrova či k německým hranicím dělali spoustu dalších věcí. Hned druhý den jsme
si batikovali trička. Nebyla to však taková ta tradiční batika, kdy tričko vážete provázky, ale představte si, že my barvu na trička sypali a pak jsme je dali „upéct“ do mikrovlnné trouby. Také jsme opékali buřty, měli jsme karneval, promítali jsme si pohádky nebo jsme si vyráběli sádrové odlitky vlastního obličeje. Náš ozdravný pobyt v přírodě jsme si užili opravdu se vším všudy.

Fotografie z ozdravného pobytu "Výprava do

pohádkového světa"

"LOUPEŽNICKÁ VÝPRAVA"

images.jpgTřída Kytiček v tomto školním roce vyrazila na dlouho plánovanou loupežnickou výpravu. V pondělí 18. května daly děti na nádraží poslední velké pusinky všem, kteří je přišli vyprovodit a vyrazili jsme vlakem do Kytlice. Už cesta tam byla velice zábavná, děti byly nadšené, plné očekávání a natěšené, že budou konečně loupit. Vezly si sebou nejen loupežnické převleky, ale také opravdové bambitky. Po příjezdu začalo velké vybalování a prozkoumávání.  Než jsme se však stačili pořádně rozkoukat také po okolí penzionu, už tu byl oběd. Celý týden nám milé paní kuchařky připravovaly samé dobroty, takže jsme si pokaždé nacpali bříška k prasknutí. Po obídku jsme si byli na chvilku odpočinout a pak začala další zábava. Naučili jsme se loupežnickou hymnu „Pod dubem, za dubem“, která se často rozléhala po celých Kytlicích. Také jsme si vytvořili pořádná loupežnická trička pomocí batiky a objevili místní dětské hřiště. Večer jsme padli do postýlek unavení a spinkali krásně celou noc.

Po probuzení do druhého dne jsme co nejrychleji vyběhli ven a objevovali okolí našeho penzionu. Našli jsme krásné stezky v lese. Cestou jsme si vyzkoušeli, jestli jako praví loupežníci, umíme být nenápadní při loupení kolíčků ostatním. Také jsme si zahráli na schovávanou, přeskakovali potok a stavěli domečky pro lesní zvířátka. Odpoledne nás čekal velký úkol – najít mapu k pokladu. Nejdřív jsme museli zvládnout cestu loupežnice Esmeraldy a se zavázanýma očima dojít po provázku k cíli se sladkou odměnou. Poté jsme po louce hledali kousky mapy, kterou jsme následně složili. Večer nás čekalo velké překvapení – táborák a pečení buřtíků. Buřty byly výtečné, všem nám moc chutnali. U ohně jsme se naučili pár pravých, nefalšovaných, táborových písní a vymýšleli jsme naše loupežnická jména.

Třetí den nás zklamalo počasí, tak jsme museli strávit dopoledne pod střechou. Ale to nám nevadilo a alespoň jsme si mohli vylepšovat deníčky, pokreslit si batikovaná trička pastely na textil a zahrát si s kamarády nějaké hry. Odpoledne se počasí umoudřilo a my jsme v holinkách a pláštěnkách vyrazili podle mapy hledat klíč k truhle. Cestou nám ale hrozivý loupežník Lotrando unesl paní učitelku Káťu a tak jsme hledali a pátrali po "fáborkových stopách". Naštěstí jsme ji našli živou a zdravou, v doupěti loupežníka jsme objevili nejen klíče k truhle, ale také nějaké "sladkůstky".

Poslední den naší výpravy jsme si zkusili, jestli zvládneme pořádné loupežnické hledání. Před obědem se nejdřív šla schovat první skupina. Po cestě zanechávala šipky a psaníčka s různými úkoly. Po obědě se skupinky vyměnily. Obě skupiny byly velice šikovné a užili jsme si plno zábavy při plnění úkolů. Pak nás čekal vrchol naší výpravy – hledání pokladu. Mapa nás zavedla na místo, kde jsme měli hledat. Hledali jsme sice dlouho, ale nakonec se podařilo a mohli jsme se radovat z velké truhly plné zlatých mincí. Ale nebyly to obyčejné mince, byli začarované a také čokoládové. Na závěr naší výpravy dostal každý loupežník vyznamenání, podle toho v čem vynikal – a to na pyžamové, rozlučkové diskotéce, pořádně jsme si zatancovali (zněli hlavně Kabáti) a pak konečně padli do postýlek.

Všichni jsme si školku v přírodě moc užili a to i paní učitelky, které po vystoupení z vlaku vypadaly, že zestárly o deset let. J

"ZAJÍČKOVO PUTOVÁNÍ"

V týdnu od 14. 4. – 18. 4. jsme vyjeli vlakem s dětmi ze třídy Kytiček na ozdravný pobyt do Kytlice. Děti se už měsíc dopředu moc těšily a byly zvědavé, jaké téma jsme pro ně letos připravili. Tím, že jsme jeli před velikonočními svátky, tak téma našeho pobytu znělo „Putování se zajíčkem“. Jelikož to bylo překvapení, prozradili jsme ho až po příjezdu do Kytlice.

Během celého týdne si děti vytvořily spoustu velikonočních dekorací, aby se mohly po příjezdu domů pochlubit svými výtvory a vyzdobit si pokojíčky. Nejvíce času jsme ale strávili v okolní přírodě, kde děti zažily mnoho dobrodružství. Např. výlet k rybníku s vodníkem, do Lesního divadla a procházky do lesa , kde si stavěly z přírodnin a vymýšlely různé „schovky“. Nejvíce zážitků měly děti z pozorování živých zvířátek – prasátek a koní na blízké farmě. Děti byly v takové blízkosti prasátek, že si je mohly i pohladit.

Pobyt jsme ukončili hledáním zajíčkova pokladu, kterému předcházelo plnění úkolů na téma „Pašijový týden“. Odměnou jim byl plný košík dobrot od zajíčka.

I přes některé rozmary dubnového počasí jsme mohli každý den chodit na dlouhé procházky a pozorovat okolní krásnou přírodu. Majitelé penzionu Falknov nám vycházeli ve všem vstříc a dětem vařili dobroty jak od maminky.

Nesmíme zapomenout pochválit všechny děti, které zvládly týden bez rodičů naprosto perfektně a moc děkujeme rodičům Filípka Juráně za odvoz zavazadel tam i zpět.

Fotografie z ozdravného pobytu "Zajíčkovo putování"

"NÁMOŘNICKÁ VÝPRAVA"

namornice.jpgJak jsme se vlastně měli velmi pěkně popsala studentka SPgŠ, Lucka Šípková,  která na ozdravný pobyt jela s námi :)

Tak, jako každý rok i letos jely starší děti z MŠ na školku v přírodě. V rámci pedagogické praxe jsem se také zúčastnila. Tentokrát se jelo do Kytlice. Velmi jsme se těšili, jaká bude naše „námořnická výprava“. Ráno v pondělí 27. května jsme se všichni sešli na nádraží v Povrlech, kde už na nás čekal pan Klimeš s dodávkou. Byl tak hodný, že nám odvezl a přivezl všechna zavazadla a my se s nimi nemuseli "táhnout". Jen jak se děti s rodiči rozloučily, naše námořnická výprava mohla vyplout. Dojeli jsme do Děčína, kde jsme přestoupili do nového německého vlaku, kterým jsme jeli až do České Kamenice, kde jsme však z důvodu výluky museli vystoupit. Pro nás to ale nebyl žádný problém, přestoupili jsme do mikrobusu, který nás odvezl až do Kytlice. Cesta uplynula jako voda a my jsme se nacházeli v krásné přírodě. Ještě krásnější snad byl penzion, ve kterém jsme byli ubytovaní. Vše nově zrekonstruované, opravené, čisté. Co nás mile překvapilo, byla výborná domácí kuchyně. Hned na uvítanou nás paní kuchařka pohostila kuřecím vývarem a rajskou omáčkou s těstovinami. Děti se oblizovaly až za ušima, jak si pochutnaly. A takové dobroty nám vařili celý týden, až jsme měli výčitky svědomí, že přijedeme domů s několika kily „nahoře“. Spokojenost a dobrou náladu nám trochu kazilo špatné počasí. To nám opravdu nepřálo. Nebylo dne, kdy by nezapršelo. Tehdy byla ta vhodná chvíle na aktivity do místnosti. Ať už to byla výroba námořnických triček a čepic, skládání papírové loďky, zpívání námořnické hymny, plnění úkolů nebo třeba kreslení námořníků, všechno děti moc bavilo. Opravdu hezky jsme měli ve středu, tak jsme hned po snídani vyrazili na pořádný průzkum okolí. Připadali jsme si jako v pohádce, příroda kolem nás jen kvetla. Došli jsme až ke krásnému rybníčku, kde to vypadalo, jako z nějakého filmu. Dětem se také velmi líbilo stádo koní, které jsme měli přímo nad penzionem. Ve čtvrtek jsme uspořádali den dětí, který měl být původně venku, ale kvůli deštivému počasí jsme ho museli přesunout dovnitř. Děti plnily námořnické úkoly a na konci je čekala sladká odměna, kterou si musely ale najít. Celý týden jsme si opravdu užili se vším všudy a možná právě často zmiňovaný déšť nám simulovat situaci, se kterou se můžeme setkat na moři a která většinou netrvá jeden den. Všech 12 námořníků to zvládlo, lépe jak na jedničku a zasloužilo si tak „námořnický diplom“. Doufáme, že si to v příštím roce v Kytlici zopakujeme, tentokrát snad s lepším počasím.

Fotografie z ozdravného pobytu "Námořnická výprava"